5/5 - (1 امتیاز)

بله برون چیست

14 مهر
وبلاگ
O 0

برای پاسخ به سوال بله برون چیست باید به رسم و رسومات گذشته بازگردیم و همچنین درباره تغییرات و نحوه برگزاری این مراسم با گذشت زمان اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

بله برون یکی از مراسم های دیرینه است که از قدیم الایام تاکنون در بین ما ایرانی ها مرسوم بوده است.

مراسم بله برون که پس از جلسات خواستگاری برگزار می شود درواقع به منظور گرفتن بله از عروس و همچنین تعیین شرایط ازدواج دختر و پسر برگزار می شود.

بله برون چیست

ممکن است با مطالعه مطالب بالا کمی تعجب کنید و از خود بپرسید که مگر در مراسم خواستگاری جواب مثبت و یا منفی عروس و خانواده عروس مشخص نمی شود اما کمی صبر داشته باشید تا در ادامه به خوبی به این موضوع بپردازیم.

در گذشته در مراسم خواستگاری صحبت های اولیه انجام می شد و همچنین خانواده عروس نیز موافقت خود برای وصلت دختر و پسر را اعلام می کردند سپس در مراسم بله برون که با حضور بزرگ تر ها و ریش سفیدان فامیل عروس و داماد برگزار می شد تمامی شروط و قول و قرار ها مانند تعیین مهریه، شیربها، جهزیه، تاریخ عروسی و… انجام می شد و از طرفی دیگر نیز دو خانواده بیشتر با یکدیگر آشنا می شدند.

اما امروزه مراسم بله برون بیشتر جنبه تشریفاتی به خود گرفته است و دو خانواده مراسم بله برون را به منظور حفظ احترام بزرگ تر های فامیل و همچنین اطلاع رسانی به اقوام درجه یک برگزار می کنند چرا که تمامی شرایط و قول و قرار ها در جلسات خواستگاری انجام می شود. از آن جایی که مراسم بله برون اولین مراسمی است که خانواده و اقوام عروس و داماد در آن حضور خواهند داشت، آشنایی دو خانواده با اقوام یکدیگر در این مراسم انجام می شود.

اگر قصد برگزاری مراسم بله برون در باغ را دارید می توانید از خدمات تشریفات بله برون استفاده کنید.

برگزاری بله برون در باغ

آداب و رسوم بله برون چیست؟

برای پاسخ دقیق به سوال “آداب و رسوم بله برون چیست؟” باید به فرهنگ و آداب و رسوم هر قوم توجه کرد اما در این مقاله به طور کلی به بررسی رایج ترین و عمومی ترین آداب مرسوم در مراسم بله برون می پردازیم.

  • تقدیم هدایا به عروس: در مراسم بله برون مرسوم است که خانواده داماد هدایایی از قبیل یک قواره پارچه، پیراهن مجلسی، چادر، کیف، کفش و… که به شکل خاصی تزیین شده اند را به عروس تقدیم کنند. تعداد هدایا و یا نوع هدایایی که به عروس داده می شود در فرهنگ های مختلف متفاوت است.
  • حلقه بله برون یا نشان: حلقه نشان یکی از مهم ترین هدایایی است که از طرف داماد به عروس هدیه داده می شود. در خرید و انتخاب حلقه نشان حتما سلیقه عروس را در نظر بگیرید. نکته دیگر درباره حلقه نشان این است که معمولا این حلقه بسیار ظریف و دخترانه است.
  • گل و کیک بله برون: خرید گل توسط داماد یکی از ارکان جدایی ناپذیر مراسم بله برون است. در مراسم بله برون معمولا به جای شیرینی کیک تهیه می شود و نکته جالب این است کیکی که سفارش داده می شود دارای نشانه هایی از مراسم بله برون است.
آداب و رسوم بله برون چیست

برخی از وظایفی که  خانواده عروس در مراسم بله برون بر عهده دارند به شرح زیر است:

  • انتخاب و آماده سازی محل برگزاری مراسم: مراسم بله برون در منزل عروس برگزار می شود اما امروزه خانواده های بسیاری مراسم را در تالار بله برون برگزار می کنند.
  • پذیرایی در مراسم بله برون: در مراسم بله برون با میوه، شیرینی و کیک، نوشیدنی مناسب فصل از مهمان ها پذیرایی می شود که همگی آن بر عهده خانواده عروس است اما همانطور که در فوق اشاره شد تهیه کیک بله برون بر عهده خانواده داماد است.
  • دیزاین میز بله برون

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر تشریفات عروسی

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب
22 شهریور

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب

منطقه گرمدره در جاده کرج واقع شده است و به عنوان یک منطقه پرطرفدار برای برگزاری مراسم‌های مختلف از تعداد زیادی باغ تالار برخوردار است. در ادامه فهرستی از باغ‌ تالار گرمدره را مشاهده خواهید کرد. این لیست به شما امکان می‌دهد تا باغ تالار دلخواه خود را خواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ جمشیدیه
13 شهریور

باغ جمشیدیه

باغ عروسی جمشیدیه تقریباً با ظرفیت ۲۰۰ نفر فضایی بسیار خاص دارد و یکی از بهترین باغ عروسی شمال تهران است. افرادی که عاشق جزئیات هستند این باغ می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. ظرفیت باغ از این جهت کم است تا بتوانند خدمات دهی بهتری داشته باشند.
اگخواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ تالار آرشین محدوده شهریار
05 شهریور

باغ تالار آرشین محدوده شهریار

باغ تالار آرشین یکی از باغ‌های جذاب واقع در سعید آباد یا همان شهرستان شهریار است. این باغ در سال ۱۳۹۵ در خارج از تهران افتتاح شد. باغ عمارت آرشین که به باغ کیوان نیز معروف است، دارای فضایی وسیع و نمایی سبز و زیبا هست که این نما باعث شده افراد خاصی راخواندن ادامه مطلب …

O 0
z
برای برگزاری مراسم با آفر ویژه با ظرفیت 100 الی 300 نفر با شماره09122780898 تماس بگیرید.